rörigt är bara förnamnet

Godmorgon, Godmiddag, godkväll! Idag har vi flyttat resten av grejerna och börjat fått lite ordning. Dock har inte jag en jävla möbel än, men imorgon åker vi till Ikea. Så jag får dela säng med lillebror inatt då, han har nämligen en 180 säng. Var på stan med farmor idag, hon skulle uträtta lite ärenden och då följde jag med för vi skulle välja tapeter till mitt rum. En halv pizza var det jag fick i mig idag. Jag pratade med pappa på eftermiddagen, han var jätte ledsen för det som hände igår med lillebror och allt. Det vi kom fram till var väl i princip att han måste stå upp för sig själv och våga ta plats, kunna inse att det inte är hans ansvar att alla ska trivas och ha det bra utan det ansvaret ligger på varje enskild individ. Jag tycker vi hade ett bra samtal, han blev då på bättre humör iaf, vilket var super skönt! På ett vid tycker jag synd om pappa för att lillebror är så "elak" mot honom och skriker och bråkar och vägra prata om vad lillebror tycker och känner. Men lillebror säger att han inte lyssnar på honom, men det är inte så jäkla lätt att lyssna när det inte är någon dom pratar. Ändå vet jag att pappa kanske inte har betett sig helt rätt så är han våran pappa och jag tycker inte att man säger att det rätt åt honom att pappa inte kan sova, så säger lillebror och det gör så ont mig. Nej nu ska jag försöka sova, godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0