pappa och bror

Hej igen! Nu är jag hos mamma och vi har nyss ätit middag, laxfilè och potatis. Vi tittar på gladiatorerna och badar fotbad, väldigt skönt faktiskt. Ikväll händer det inte så mycket mer, ska bara ta det lugnt. Än en gång har pappa betett sig mindre smidigt, inte mot mig utan mot min bror. Han har sagt till pappa flera gånger att han ska sluta äta så mycket godis och äta nyttigare. Igår orkade inte pappa inte laga mat så vi åt pizza, men lillebror frågade om han inte kunde få äta något annat, men nej det fanns ingenting så han fick äta pizza ändå. Och inte nog med det, lillebror frågade mig om han kunde ta en kexchoklad och jag sa visst det kan du göra, en tycker jag liksom inte spelar någon roll en fredagkväll. Sen skulle han gå ner och kolla vad pappa och m (hans nya tjej) gjorde och då tar pappa fram 2 kexchoklader till trots att pappa visste att han hade ätit en innan, och helt förståeligt kunde han inte stå emot. Då blir lillebror så otroligt besviken på sig själv och blir att må riktigt dåligt. Visst pappa kanske tycker han är snäll och erbjuder godis, men inte när lillebror har bett om pappas stöd men han ignorerar det. Så nu ikväll skulle pappa och m ut på krogen och lillebror blir hemma själv i vårat spökhus. Vi har inget internet hos mamma då vi bor tillfälligt i en lägenhet därför vill inte lillebror vara här. Aja fan vad rörigt det blev haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0