irritrerad

Godmorgon! Det jag ofta tänker och stör mig på är min pappas nya tjejs beteende. Hon tar (nästan) jämt hans bil trots att hon har en egen och pappa har sagt att jag får ta den när jag vill, men hur lätt är det när den aldrig är hemma? Det enda hon gör är att roa sig, åker runt och träffar kompisar osv. Hon jobbar inte heller utan hela hennes dagar består i stortsett utav bara roliga saker. Är hon inte ute och åker ligger hon och sover för att hon har ont i huvudet. Hemma är det jag som hjälper pappa med en massa saker, trots att jag går i skolan och har 2 hemtentor som ska vara klara den här veckan och en förberedelse för ett tal i nationella prov. Tror ni jag hinner det? Nej. Jag och bästavän var och storhandlade åt dom här om dagen och nu vill pappa att jag ska städa övervåningen också, ännu en dag som går bort från plugg. Och vad gör hon? Bara glider omkring. Fy fan jag blir så förbannad, ska prata med pappa idag. Han kan inte begära hur mycket som helst av mig för att hon är lat och bara chillar runt. Usch blir så förbannad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0